Van Os Marketing - Workshop Google Analytics

Workshop Google Tag Manager

De volgende stap naar online resultaat

Met Google Analytics heb je de eerste inzichten in het online verkeer, met Google Tag Manager (GTM) zet je de volgende stap naar online resultaat – en weet je écht wat je online marketingstrategie oplevert!

Het kosteloze Google Tag Manager helpt je om specifieke acties van bezoekers in kaart te brengen en de gegevens in Google Analytics te verrijken. Denk aan het starten en bekijken van video’s, het downloaden van een document, het invullen van een formulier en zelfs het scrollpercentage op bepaalde pagina’s. Google Tag Manager geeft je een nauwkeurig overzicht van wanneer en hoe de bezoekers een actie uitvoerden.

Geen IT’er meer nodig

Koppel je deze acties aan conversiedoelen in je Google Analytics account, weet je precies hoe de website en andere kanalen bijdragen aan je marketingdoelen. En, niet onbelangrijk, voor het installeren en beheren van Google Tag Manager heb je geen IT’er nodig – je houdt het allemaal makkelijk zelf in de hand.

In deze workshop leer je hoe je ‘tags’, ‘trigger’ en ‘variables’ formuleert, opslaat en test vóórdat ze hun werk doen. Ook komt aan bod hoe je de meetpixels van Facebook, Google AdWords en andere advertentieplatforms op je site onderbrengt. Na afloop kun je GTM zelf inrichten en, wanneer je maar wilt, je online marketingacties tot in detail onderhouden.

Wat je verder moet weten

De workshop wordt bij voorkeur in-company gegeven. Externe locaties zijn mogelijk; de accommodatiekosten worden apart doorbelast. Uiteraard bespreken we dit vooraf.

 


Docent: Carl Lunenborg (e-Intelligence)

Duur: 1 dagdeel aangevuld met één maand individuele coaching, tot een maximum van 3 uur.

Kosten: € 249 p.p. excl. BTW. (Groepen van min. 3 personen ontvangen een korting van € 50 p.p.)


Belangstelling? Vul hier je gegevens in

 


 


Persoonlijk kennismaken?