Van Os Marketing - Workshop Starten met e-mailmarketing

Starten met e-mailmarketing (1 dag)

We draaien er niet omheen: e-mail is het meest rendabele marketinginstrument. Het is zelfs essentieel in het werven en blijvend inspireren van klanten.

Een paar feiten over e-mailmarketing

  • Wereldwijd werden afgelopen jaar bijna 80 biljoen e-mails verzonden. Dat aantal groeit jaarlijks met gemiddeld 15%;
  • Ruim 90 procent van de Nederlandse 30+ volwassenen gebruikt e-mail dagelijks, en het aandeel jongeren groeit;
  • De ROI van e-mailmarketing is ruim een kwart hoger dan dat van direct mail;
  • Marketing Automation, waarbij vooringestelde triggers een e-mail verzenden aan specifieke (groepen) ontvangers, is afgelopen jaar bijna 20% in omvang gegroeid;

Kortom: ongeacht de doelgroep is e-mail een geweldig middel om bestaande en nieuwe klanten te bereiken!

In de workshop ‘Starten met e-mailmarketing’ ontdek je hoe ook jouw organisatie maximaal kan scoren met nieuwsbrieven of andere vormen van e-mailing.

Dit gaan we o.a. behandelen

  • hoe leg je doelstellingen vast vanuit de bedrijfsstrategie?
  • zo maak je een e-mail-marketingplan
  • wat mag je doen binnen de privacy-wetgeving?
  • wie doet wat in het plan?
  • analyses en opvolgacties

Wat je verder moet weten:

De workshop wordt bij voorkeur in-company gegeven. Externe locaties zijn mogelijk; de accommodatiekosten worden apart doorbelast. Uiteraard bespreken we dit vooraf.

 


Docent: Theo van Os

Duur: 1 dag

Kosten: op aanvraag


Belangstelling? Vul hier je gegevens in

 


 


Persoonlijk kennismaken?