We draaien er niet omheen: e-mail is het meest rendabele marketinginstrument. Het is zelfs essentieel in het werven en blijvend inspireren van klanten.
Een paar feiten over e-mailmarketing
- Wereldwijd werden afgelopen jaar bijna 80 biljoen e-mails verzonden. Dat aantal groeit jaarlijks met gemiddeld 15%;
- Ruim 90 procent van de Nederlandse 30+ volwassenen gebruikt e-mail dagelijks, en het aandeel jongeren groeit;
- De ROI van e-mailmarketing is ruim een kwart hoger dan dat van direct mail;
- Marketing Automation, waarbij vooringestelde triggers een e-mail verzenden aan specifieke (groepen) ontvangers, is afgelopen jaar bijna 20% in omvang gegroeid;
Kortom: ongeacht de doelgroep is e-mail een geweldig middel om bestaande en nieuwe klanten te bereiken!
In de workshop ‘Starten met e-mailmarketing’ ontdek je hoe ook jouw organisatie maximaal kan scoren met nieuwsbrieven of andere vormen van e-mailing.
Dit gaan we o.a. behandelen
- hoe leg je doelstellingen vast vanuit de bedrijfsstrategie?
- zo maak je een e-mail-marketingplan
- wat mag je doen binnen de privacy-wetgeving?
- wie doet wat in het plan?
- analyses en opvolgacties
Wat je verder moet weten:
De workshop wordt bij voorkeur in-company gegeven. Externe locaties zijn mogelijk; de accommodatiekosten worden apart doorbelast. Uiteraard bespreken we dit vooraf.
Docent: Theo van Os
Duur: 1 dag
Kosten: op aanvraag
Belangstelling? Vul hier je gegevens in