Van Os Marketing--nieuws-whitepaper-tips om jouw nieuwsbrief social likeable te maken

Tips om jouw nieuwsbrief social likeable te maken

Natuurlijk, een nieuwsbrief uitbrengen kost tijd en energie: onderwerpen verzinnen, interviews plannen, foto’s er bij zoeken, het liefst bij elk bericht een ‘call-to-action’ plaatsen en zorgen dat je landingspagina’s afgestemd zijn op je berichten.

Heb je dat allemaal voor elkaar en alles in gereedheid gebracht (o ja, je hebt je e-mail bestand met opt-in’s ook bijgewerkt!), dan kan eindelijk je nieuwsbrief er uit.  Zo, dat is dat (en ik hoor een diepe zucht..).

Maar waarom wordt er zo weinig gebruik gemaakt van de social media kanalen? Ik merk dat veel ondernemers, marketeers en sales representatives moeite hebben om deze alom beschikbare kanalen actief in te zetten, terwijl ze juist hun e-mail marketing kunnen versterken.

En krijg ik de vraag: “Maar hóe doe je dat dan?” Nou, gewoon: “Consequent! Maak je nieuwsbrief altijd social likeable!”

Met onderstaande tips probeer ik je op weg te helpen om je nieuwsbrief social likeable te maken:

Vóór de e-mailing

  • Kondig je nieuwsbrief aan! Post een aankondiging op je eigen social kanalen met: onderwerp, verzenddatum en link naar het aanmeldformulier.
  • Post een teaser voor een hogere openratio. Bijvoorbeeld een aanbieding, een cadeautje of een nieuw product. Werkt altijd!
  • Zet een registreerknop in de tab van je Facebook-account.
  • Meld je aan op Twitter via Lead Generation Cards.

Tijdens de mailing

  • Genereer traffic door je artikelen uit je bericht te voorzien van social share buttons.
  • Geef je eigen social kanalen een opvallende plek in je nieuwsbrief.
  • Stimuleer interactie door een beloning voor de leukste inzending/reactie.
  • Vraag om meningen en geef een like of dislike button in de mailing.

Na de e-mailing

  • Deel je online versie van je nieuwsbrief met een link naar het aanmeldformulier. Of plaats losse berichten uit je nieuwsbrief. Herhaal dit een aantal keren.
  • Ga de dialoog aan, reageer via je eigen kanalen en beantwoordt vragen.
  • Monitor de activiteiten in gratis programma’s als Hootsuite of Tweetdeck, waarmee je je berichten kan inplannen.

Tips voor social content in je e-mail:

  • Zet je volgers in de spotlight.
  • Deel verhalen, reacties of opgeloste klachten.
  • Laat weten wat jouw kanalen extra bieden naast de e-mailing.
  • Zet één van je medewerkers in de spotlight met zijn of haar zakelijke sociale kanalen.

Wat levert het op:

  • Meer aanmeldingen voor jouw e-mailings op een goedkope en gemakkelijke manier.
  • Meer interactie tussen jou en jouw lezer/volger zorgt voor een stijging van de engagement.
  • Meer relevantie doordat de inhoud van de e-mail is aangekondigd en wordt verwacht in de mailbox. Relevante mails hebben een betere open- en clickratio.

Meer weten over e-mail marketing en social media? Misschien duizelt het je en blijft de vraag toch nog steeds door je hoofd spelen: “Maar hoé doen wij dat dan?”
Ik help je graag om een aanpak uit te werken. Neem contact met mij op en we gaan samen aan de slag. Je zult zien dat het werkt!

Deel dit artikel:

Reageer op dit bericht