Hoe kunnen E-mail marketing en social media elkaar versterken? Het zijn twee verschillende online kanalen met elk hun eigen kracht. In mijn nieuwe whitepaper geef ik antwoord op die vraag, aan de hand van een 5 stappenplan:
- Richt een social media strategie in
- Maak mailings deelbaar voor social
- Maakt contact met je publiek
- Haal inschrijvers uit social media
- Maak dedicated mailings voor social
Uit het Nationale Social Media Onderzoek 2016 van Newcom komt duidelijk naar voren dat het gebruik van social media blijft toenemen. Mogelijke zorgen over privacy spelen wel een rol, maar deze staan de genoemde groei niet in de weg. Social media leveren daarvoor een te belangrijke bijdrage aan het verzamelen van nieuws, statusupdates en entertainment.
Toch betekent de toename van social media niet dat het versturen van mailings zal afnemen. Het Nationaal E-mail Onderzoek 2015 laat zien dat wij sinds 2013 gemiddeld 96 e-mails per week ontvangen. En wij vinden e-mail ook het voorkeurskanaal voor het ontvangen van reclameboodschappen. Het is niet zo dat social media deze rol overnemen.
Whitepaper “E-mail marketing en social media: een 5-stappenplan
Ik heb een whitepaper gemaakt waarin ik een 5-stappenplan doorloop.
Vraag hier jouw gratis exemplaar aan van het whitepaper!
Ik wens je veel succes met de uitvoering van het 5-stappenplan!