Een nieuwsbrief is een fantastisch medium om te communiceren met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Het zal leiden tot meer verkeer op uw website en een verhoging van omzet en klanten. Maar voordat een eerste e-mail de deur uit kan, moet je wel een bestand hebben met e-mail adressen.
Een van de vragen die ik regelmatig hoor bij gesprekken over e-mailmarketing is: “hoe kom ik aan meer e-mail adressen van (potentiële) klanten?” Het antwoord is simpel: op alle mogelijke manieren, altijd en overal. Er zijn talloze manieren om zelf e-mail adressen te verzamelen.
Ik wil daarbij graag benadrukken dat mailen op een ingekocht bestand verboden is. Je mag van de wet niet mailen als er geen ‘op-tin’ (toestemming van de ontvanger) is voor jouw nieuwsbrief. Voor meer informatie hierover verwijs ik je graag naar de Dutch Dialogue Marketing Association waar ook Spotler lid van is. Zij hebben aanvullend op de Nederlandse Spamwetgeving en de Telecomwet de DDMA Code E-mail opgesteld waaraan Spotler en hun partners zich conformeren.
26 tips voor het verzamelen van e-mail adressen
Belangrijk is dat je zorgvuldig te werk gaat. Een groot aantal tips komt aan bod in een praktisch whitepaper met 25+1 tips voor het verzamelen van e-mail adressen. Online tips en offline tips. Zo help ik je direct met het laten groeien van jouw mailbestand.
>> Download het whitepaper “25+1 tips voor het verzamelen van e-mail adressen
Wil je meer weten over wat e-mail marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Bekijk dan mijn informatiepagina over e-mail marketing. Of neem contact met mij op om eens vrijblijvend verder te praten over de mogelijkheden.